Video: NFX-pulverien käyttäminen
Video
Video
+10..-0°C Vesikeli -2..-8°C uusi/satava lumi -1..-10°C Vanha/sekalumi -10..-15°C Kylmät kelit Pitkät matkat: +5 -15°C vanha / sekalumi Jos kosteutta ja tarkempi keli on tiedossa voi pintaan laittaa vielä kelinmukaisen NFX pulverin Pitkät matkat: +5 -15°C uusi lumi Jos kosteutta ja tarkempi keli on tiedossa voi pintaan laittaa vielä kelinmukaisen NFX pulverin
Voiteluvinkit ja ohjeet
Miksi suksen pohja pitää pohjustaa? Uuden sekä hiotun suksen pohjamateriaali ei ole tasainen ja sileä, vaan karhea, nukkainen ja täynnä viiruja, kulmia, koloja, harjanteita ja reunoja (kuva 1). Pohjustamalla sukset muutamalla kerroksella, koloset täyttyvät voiteella, jolloin mekaaninen raapiva kitka vähenee ja luisto sekä kulutuskestävyys paranevat. Pohjasta tulee sileämpi ja tiiviimpi ja merkittävästi liukkaampi! Hyvin pohjustettu […]
Voiteluvinkit ja ohjeet
VOITELUSUOSITUKSET KILPA- JA AKTIIVIHIIHTÄJILLE Voiteluohjeet on jaoteltu neljään lämpötila-alueeseen ja kolmeen lumityyppiin. Lämpöasteet ovat ilman lämpötiloja. Usein lumityypit ovat vaikeita arvioida yksiselitteisesti. Uusikin konekäsitelty lumi on lähes poikkeuksetta vanhaa tai lähellä vanhaa lunta, toisaalta kovalla pakkaskelillä satanut lumi on verrattavissa uuteen useankin päivän ajan. Valitse lämpötila-alue: Aloita aina Glide Cleanerilla Puhdista luistopinnat aina ennen uutta […]
Suositus